Berørt av konkursen i Flyr?
Konkurs i Flyr og reklamasjon
Flyselskapet Flyr er begjært konkurs. I den forbindelse er det flere av våre kunder som har tatt kontakt med oss for refusjon på kjøp av flybillett. Er det forhåndsbetalt for en vare eller tjeneste hos et selskap som er begjært konkurs, kan du som kunde opprette en reklamasjonssak for å få refundert beløpet.
I forbindelse med Flyr konkursen gjelder reklamasjonssaken kun det beløpet du har betalt for flybillettene. I dette tilfelle med konkurs gjelder ikke reiseforsikringen i kortet. Har du kjøpt pakkereise eller flybillett gjennom reisebyrå, må du ta kontakt med reisebyrået for å booke om reisen.
Ting å huske på ved reklamasjonssak
Har du brukt debetkort skal du velge Lokalbank. Er det kredittkort via oss, skal du velge Eika. på type hendelse velger du "vare/tjeneste ikke mottatt"
Øvrige krav som skal/bør oppfylles ved reklamasjonssak:
- Dato for forventet leveringsdato
- Beskrivelse av varen/tjenesten som ikke blir levert. F.eks: 3 flybilletter, til og fra, ut- og hjemreise. Bookingnummer mm.
- Kopi av ordrebekreftelsen og flybillett.